Vin de Romania! – Degustare la domeniile sahateni


Weekendul trecut am fost la Cramele Sahateni pentru o degustare de vinuri.  Ceva inedit pentru mine, pentru ca pana acum, singura problema pe care mi-o puneam cand vedeam o sticla de vin in fata, era cand o termin sa mai comand una. Cramele se afla intre Ploiesti si Buzau.

Domeniile Sahateni sunt conduse de Aurelia Visinescu, un vestit oenolog roman …cel putin asa am aflat eu sambata.

In fine, am fost introdusi in tainele cramei de catre Nick Filip, un personaj care este” binenteles expert si consultant” 🙂 Foarte placut si priceput, ne-a ajutat cu mare rabdare sa trecem peste foamea care ne macina stomacul si sa simtim adevaratul gust al vinului. 

Un lucru pe care n-am reusit totusi sa-l inteleg, de ce la degustarile astea se face atata risipa de vin…Au pus baietii in fata noastra o cana de un litru care se cheama chipurile „scuipatoare”. In cana aia trebuia sa scuipam vinul dupa ce-l degustam…Din respect fata de oamenii care s-au chinuit sa culeaga strugurii si sa faca vinul, eu nu am facut o asftel de blasfemie…Am baut mai tot ce mi s-a pus in pahar si am cerut si supliment. 🙂  Totusi, la final nu am putut sa nu remarc cata risipa au facut ceilalti, pentru ca „scuipatoarele” alea erau pline.

Experienta a fost foarte placuta, bucatele au fost alese si in concluzie am petrecut o seara frumoasa.

Recomand o vizita la Domeniile Sahateni dar sa fiti insotiti de o persoana care nu consuma alcol pentru ca altfel nu aveti unde sa dormiti, pe o raza de 20 km.

Si binenteles la final am patit-o ca in Romania. Daca tot am facut vizita asta, am zis sa investesc in niste vinuri recomandate ca fiind de calitate. Fiind si cele mai scumpe din oferta producatorului am ales cateva sticle de Pinot Noire si Cabernet Sauvignon.

Aflat sub influenta aburului bahic, nu m-am uitat prea atent la sticle. In schimb, a doua zi cand sa ma laud si eu cu investitia , am fost luat la misto…

de ce?…poza de mai jos, vorbeste de la sine …este tipic romanesc ca o productie limitata de8437 sticle sa vanda sticle numerotate cu 8471, 8472, 8473 etc….

teapa de Romania
Domeniile Sahateni

1 Response to “Vin de Romania! – Degustare la domeniile sahateni”


  1. 1 Plano10 29/10/2010 la 01:25

    Sa nu spui ca ai luat si sticla cu nr 8500… 🙂


Lasă un răspuns

