Uite ca se poate!!!


Luni, in drum spre birou, pe o strada in apropriere de casa mea, am trecut pe langa un teren viran in fata caruia se agitau vreo 10 muncitori.

Avand experienta neplacuta a unei case construita cu muncitori romani in 3 ani de zile, imediat mi-a trecut prin cap gandul: „ia uite si la prostii astia, s-au apucat de construit casa acum cand mai sunt cateva luni si intram in iarna.”

A doua zi, mergand pe acelasi drum, am observat cum acei muncitori reusisera sa sape (atentie …au sapat la lopata) fundatia casei si incepusera sa monteze fier-betonul pentru turnatul betonului.

A treia zi… stupoare… era turnata deja fundatia si incepusera sa pregateasca cofrajele pentru stalpii de resistenta…

Si uite asa, in fiecare dimineata realizez cat de repede se misca respectivii muncitori, tocmai pentru ca sunt modificari vizibile in peisajul in care pana acum o saptamana vedeam numai camp si spini.

Ieri, am ajuns pe zi acasa si cand am vazut ca deja terminasera de pus caramida la primul etaj si ca se pregateau sa toarne placa de beton. Mi-am luat inima in dinti si l-am abordat, cu scopul de a-l felicita pe cel care parea seful de santier.  (asa sunt eu mai bagator de seama)

In momentul in care l-am intrebat daca pana saptamana viitoare termina casa, s-a elucidat misterul…nu stia o iota romaneste …

Noroc cu mine ca intelegeam putin spaniola si combinand spaniola, italiana, engleza si mai mult limbajul semnelor, am inteles ca echipa de muncitori a fost adusa din Spania si ca au contract pana la sfarsitul lunii noiembrie cand trebuie sa dea casa la cheie, in caz contrar nu-si mai primesc restul de 50% din suma pentru care s-au inteles cu proprietarii.

Asadar, se poate….a aparut concurenta si in domeniul asta si chiar daca te costa mai mult mana de lucru, macar ai certitudinea ca e facuta la timp…(nu comentez calitatea pana nu o sa vad finisajele)

Oricum, inainte de despartire, i-am transmis sefului de echipa ca in locul lui as insista sa termine casa cat mai repede, pentru ca daca apuca respectivii muncitori sa descopere bodega din colt, se molipsesc rapid de cea mai contagioasa boala aflata pe pamantul asta ….LENEA… 

UPDATE: mergand dimineata spre birou, n-am putut sa nu observ cum mai jos de terenul unde lucrau spaniolii astia, 3 romanasi se chinuiau sa toarne un gard…Baietii aia (romani probabil), nu aveau altceva de facut decat sa stea la sosea si sa caste toti trei ochii la muncitorii spanioli …ce si-or fi spus ei….”ete ai dracu astia, au venit din Spania sa ne strice noua piata acilea. Pai nu-i prindem noi la cotitura”. M-as fi dat jos la ei sa le spun ca daca mai continua mult sa caste gura, aia o sa termine casa si ei nu apuca sa toarne gardul, dar am zis ca n-am cu cine….

0 Responses to “Uite ca se poate!!!”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

