Prima comparatie – Malul Dunarii


Asadar, acum o saptamana am plecat inspre Croatia, pe la Portile de Fier si apoi Belgrad- Zagreb – Split.

 La plecare am traversat in Serbia pe la Portile de Fier si apoi am mers prin tara vecina pe malul Dunarii. Primul soc pe care l-am avut a fost calitatea drumului de la Sarbi. Ca pe drumurile lor asfaltate ca in palma am vazut numai rable de WW Golf 1- asta este alta problema. Totusi casele sarbilor de pe malul sarbesc al Dunarii erau foarte moderne si foarte curate iar oamenii foarte curati. Drumul Portile de Fier – Belgrad (aproape 250 km) l-am parcurs in medie cu 100 km desi erau portiuni unde puteam lejer sa merg cu 150km/h. De pe malul sarbesc se poate observa foarte bine sculptura in piatra a lui Decebal de pe malul romanesc.

La intoarcere, desi as fi dorit sa ma intorc pe acelasi drum, GPS -ul mi-a facut o surpriza si m-a bagat in tara pe la un punct de trecere al frontierei undeva intre Timisoara si Orsova.  (parca Naidas). De acolo pana la Orsova a inceput chinul.

Drumul este spectaculos pentru cei carora le place adrenalina. Dar mie dupa 10 ore de condus, parca imi placea mai mult un drum asfaltat. Si aici incep diferentele:

– la sarbi drumul era asfaltat complet. la noi erau portiuni de asfalt si brusc 2-3 km de pietris (fara nicio semnalizare)

– la sarbi era un parapete de protectie, la romani era doar acces liber catre Dunare.

– la sarbi erau sate amenajate cu case frumoase si cu oameni curati, la romani gaseai mizerie, paragina si oameni care stateau la un paharel. Parca in timpul razboiului  noi am fost cei care am traficat benzina spre Serbia. Prin urmare noi ar fi trebuit sa fim cei bogati si aranjati. Se pare ca m-am inselat si cred ca cei de pe malul romanesc ori si-au baut banii obtinuti din trafic ori si-au facut casele in serbia 🙂

– la sarbi drumul de 200 km pana la autostrada a durat 2,45h la romani drumul de 100 km pana la Orsova a durat tot 2,45H.

Ceea ce m-a frapat cel mai mult a fost faptul ca pe malul dunarii la romani era plin de oameni cu corturi care stateau la peste . oare asa de mult i-a lovit criza pe romani ca nu-si mai permit decat o vacanta la peste pe malul Dunarii?

Concluzia dupa acest prim comentariu: pana si sarbii au autostrazi si drumuri mult mai bune ca noi, desi urmele razboiului la ei sunt recente.

Lasă un răspuns

